خبر مهم

با سلام و عرض تبریک به مناسبت آغاز سال تحصیلی جدید

به اطلاع همکاران عزیز میرسانیم با توجه به ادغام گروه های آموزشی فنی و کاردانش استان و تغییر نام آن به گروه پوشاک، به زودی پرتال جدید با این نام جهت استفاده هنرآموزان هر دو شاخه فنی و کاردانش راه اندازی میگردد از طریق همین پرتال دسترسی به بودجه بندی ها و طرح درسهای مورد نیاز هنرجویان این دو گروه امکان پذیر میباشد.

 

تبریک

((گرامی بادیادوخاطر استاد وعالم  شهید مرتضی مطهری ))

ودرود وسپاس خدمت تمام معلمین که به حق پرچمداران  واقعی تعلیم وتربیت

میهن اسلامی ایران سربلند هستند.

سرافراز وسربلند باشی ای معلم عزیز


مدل های زیبا از چاپ روی مانتو وشال

مدل های جدید و زیبا برای چاپ روی لباس و شال

دوستان عزیز برای مشاهده بقیه تصاویر به ادامه مطلب مراجعه کنید

ادامه نوشته

سال نو مبارک

برآمد باد صبح و بوی نوروز

           به کام دوستان و بخت پیروز


مبارک بادت این سال و همه سال


             همایون بادت این روز و همه روز

فناوری نانو در صنعت نساجی

  اين فن آوري قابليت ارائه روي پوشاک آماده و يا پارچه را دارد و خواص زير را به پارچه مي دهد:

1- آب گريزي
2- مقاوم در برابر روغن
3- ضد لک
4- Fire retardant ضد آتش Flame Retardant به تعويق انداز آتش و به تاخير انداز آتش


موارد استفاده:
لباسهاي بچه گانه : بچه ها جزء بزرگترين مصرف کنندگان لباسهاي نانو مي باشند، با نانو تکنولوژي مشکل لک شدن لباسهاي آنها کاملاً‌ برطرف مي شود.
لباسهاي شب گران قيمت : اگر لباسهاي شبي که خانم ها در ميهماني ها مي يپوشند مجهز به تکنولوژي نانو باشند، باعث آسودگي خاطر کامل آنها مي شود چون اثر چاي، نوشابه، کيک و ... بر روي آنها باقي نمي ماند و براحتي هم کثيف نمي شود.
پارچه هاي مبلي : با تکنولوژي نانو، خانم ها خانه از چرک و لک شدن مبلمان خود هراسي ندارند، چون مي دانند قطرات چاي و نوشابه به داخل پارچه مبل آنها نفوذ نخواهد کرد و با يک دستمال خشک مي توان آنها را از روي پارچه جذب کرد، بدون اينکه اثري از آن باقي بماند.
لباسهاي با رنگ روشن : لباسهاي رنگ روشن هميشه احتياج به مراقبت بيشتري در برابر لک شدن دارند، نانو تکنولوژي اين مشکل را نيز برطرف کرده است.
فرش : بخصوص اگر فرش شما فرشي ابريشمي باشد با نانو تکنولوژي ديگر نگران لکه شدن آن نخواهيد بود.
لباس کار، لبايهاي نظامي، يونيفورم مدارس، پرده،‌ملحفه، روتختي، روميزي، موکت و ...
- در نهايت اين تکنولوژي قابليت اجرا روي انواع مختلف پارچه را دارد.

خواص و مزايا:
- هيچگونه اثر منفي بر روي رنگ، درخشندگي، فرم پارچه و لباس ندارد
- با شستشو و اتو کشي، خاصيت نانو از بين نمي رود
- لباسها ديرتر کثيف شده و راحت تر تميز مي شوند
- هيچگونه اثر منفي بر روي پوست ندارد
- باز بودن منافذ نتفسي پارچه
- سازگار با محيط زيست
- مقاوم در برابر روغن
- مقاوم در برابر آب
- قيمت مناسب
- ضد لک
www.today.ir

فناوری نانو

Nanotechnology 

نانو تكنولوژي" (Nanotechnology) در ترجمه لفظ به لفظ، به معني تكنولوژي بسيار كوچك ( "نانو" به معني بسيار بسيار كوچك، مقياس10 به توان 9- بار كوچك تر)     مي باشد.  اين تعريف نمي تواند معني واژه Nanotechnology را به صورت كامل بيان نمايد. زيرا از اين ترجمه لفظ به لفظ چنين بر مي آيد كه ما مي توانيم چيز هاي بسيار بسيار كوچك در مقياس 10 به توان 9- بسازيم. شايد "نانو تكنولوژي" اينكار را به راحتي ميسر نمايد، اما اين تنها يك يكي از توانايي هاي نانو در عصر حاضر است. اگر معني اين كلمه را چنين برداشت كنيم، خواهيم ديد كه بسياري از وسايل قبلا نيز در مقياس بسار كوچك تر بدست بشر توليد شده بودند، اما نام اين كار تكنولوژي نانو نيست. اينكه ما بخواهيم وسايلي بسازيم كه مقياس آنها نسبت به نمونه فعلي آنها ميليارد ها بار كوچك تر باشد، تنها يكي از ابعاد نانو تكنولوژي به شمار مي رود.

 اما ترجمه علمي "نانو تكنولوژي" ، كه در بين دانشمندان اين فن آوري بسيار مورد استفاده قرار مي گيرد، دريچه هاي مرموز Nanotechnology را براي شما آشكارتر خواهد ساخت.

 "Nanotechnology" تازه ترين فن آوري است كه بشر به آن دست يافته، و در آن سعي مي شود تا با استفاده از خواص مولكولي مواد موجود در طبيعت، وسايلي ساخته شود تا مشكلات اين وسايل را كه در حال حاضر گريبان گير بشر است مرتفع ساخته و همچنين كارايي آنها را نيز بالاتر ببرد. شايد يك مثال درك اين موضوع را آسانتر نمايد. در نظر بگيريد لباسي را كه هر يك از ما به تن دارد كثيف مي شود، بايد شسته شود، نياز به اتو كردن دارد، بايد خنك باشد، يا اينكه گرم باشد، اصلا جالب تر اينكه لباس بتواند در هر فصل سال بنا به خصوصيات فصلي كه آنرا مي پوشيم گرم يا سرد باشد. آيا چنين لباسي وجود دارد؟ بله! با استفاده از فن آوري نوين نانو بشر قادر شده پارچه هايي را توليد نمايد كه هيچوقت كثيف نمي شوند، يعني هيچ نوع آلودگي بر روي آنها نمي نشيند. جالب تر اينكه پارچه اين لباس اگر چروك شود، فقط با يك بار تكان دادن، تمام چين و چروك هاي آن از بين مي رود.

مثل اينكه موضوع جالب شد!!!

دانشمندان براي توليد اين چنين پارچه هايي از تكنولوژي نانو استفاده نموده اند. اين بدان معني نيست كه ما پارچه هايي در مقياس بسيار كوچك توليد كرده ايم، بلكه به وسيله فن آوري نانو، تغييراتي در خواص مولكول هاي تشكيل دهنده اين پارچه صورت پذيرفته است، كه مولكولهاي تشكيل دهنده اين پارچه هيچگاه كثيف نمي شوند و در نتيجه پارچه اي كه از اين مولكولها تشكيل شده تمام خواص اين مولكول ها را خواهد داشت.                                                                                                  اميدواريم تعريف Nanotechnology"" به خوبي بيان شده باشد. نانو تكنولوژي، فن آوري تغيير در خواص مولكولهاي تشكيل دهنده مواد است و به همين دليل مقياس نانو بهترين تعريف براي اين تكنولوژي مي باشد. بشر سعي دارد تا با استفاده از نانو خواص مولكول ها را تغيير دهد تا وقتي جسمي از اين مولكول ها درست شد تمام خواص اين مولكول ها را در خود داشته باشد.

www.nanotechnology.blogfa.com

رنگ سال2012

رنگ سال 2012 چیست ؟

موسسه رنگ پنتون ، رنگ سال ۲۰۱۲ را تعیین و معرفی کرده است .

به گزارش تابناک، «واشنگتن پست» در این باره نوشته است که جهان سال آینده به رنگ خاکستری نیاز ندارد، جهان به رنگی نیاز دارد که از آن انگیزه، انرژی و شجاعت برای اقدام برخیزد به همین جهت موسسه رنگ «پنتون» براساس تحلیل روانشناسان خود رنگ نارنجی مایل به سرخ را به عنوان رنگ سال ۲۰۱۲ انتخاب کرده است.

پیش بینی هر سالانه رنگ بر اساس نیاز مشتریان و آنچه آنان می خواهند صورت می گیرد و بلافاصله مورد استفاده طراحان مختلف قرار می گیرد. مدیر اجرایی پنتون در همین باره گفته است که این انتخاب یک انتخاب سلیقه ای نیست ، ما به نوعی روح زمانه را درمی یابیم و به همه خواست های اطرافمان نگاه می کنیم.

وی همچنین در این باره اضافه کرده است که مشتری نقشی اساسی در احیای اقتصاد دارد و این نارنجی مایل به سرخ است که آدرنالین تولید کرده و مشتری را به فعالیت بیشتر در جهت خرید تشویق می کند ، سالهای قبل هم صورتی گرم ، فیروزه ای و زرد هم بر اساس دلایلی خاص انتخاب شده بودند.

طرز کار چرخ خیاطی به زبان ساده

شاید برای همه ما این سئوال پیش آمده باشد که چرخ خیاطی چگونه کار می‌کند و چگونه چنین دوخت‌های ریز و ظریف بدون ذره‌ای خطا در پی هم  قرار می‌گیرند. برای پی بردن به این موضوع عکس را ببینید.

مبارک باد

 

 

عکس گل زیبای رنگارنگ

خجسته زاد روز میلاد آخرین منجی بشریت ،حضرت رسول اکرم (ص)،و سالروز پیروزی انقلاب شکوهمند اسلامی،بر شما عزیزان تبریک و تهنیت باد.

فراخوان نخستین جشنواره مد و لباس فجر

قابل توجه طراحان لباس که ایده هایی نو دارند

برای اطلاعات بیشتر به سایت جشنواره مد و لباس فجر مراجعه فرمایید